Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016

Εν Αθήναις....το κουκλί της Κοκκινιάς




"Κλαίγω μυστικά κουκλάκι μου,
μην το μάθει ο ντουνιάς
ότι για σένα λιώνω και πονώ μικράκι μου,
όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς.
Μ’ άναψαν φωτιά μες στην καρδιά τα κάλλη σου
πάρε με μικρό μου μέσα στην αγκάλη σου
και μες στα φιλιά να σβήσω, πόθος της καρδιάς,
όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς.
Μ’ άνοιξες πληγή κουκλάκι μου
μες στα φύλλα της καρδιάς
και η ζωή μου σβήνει πια για σε μικράκι μου,
όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς."

Παλιό ρεμπέτικο που έγραψε ο Μικρασιάτης πρόσφυγας Παναγιώτης Τούντας.
Γεννήθηκε στην Σμύρνη το 1886 και ήρθε στον Πειραιά με την
Καταστροφή όπου και εγκαταστάθηκε.
Έπαιξε σε διάφορα κέντρα της εποχής με δική του ορχήστρα.
Πέθανε στα χρόνια της Κατοχής.
Για κάποιους λόγους το παραπάνω ρεμπέτικο μου αρέσει και μου θυμίζει....
συγγενείς πρόσφυγες που είχαν εγκατασταθεί στην Κοκκινιά....
Οι Κοκκινιώτισες ανηψιές του παππού θείες μου....ήταν πανέμορφες
στα νειάτα τους.
Γεννημένες στην Κοκκινιά και με προχωρημένες ιδέες...
Το απόγευμα έξω από το προσφυγικό έκαναν την τσάρκα τους οι γαμπροί
και ο πατέρας των κοριτσιών έβγαινε με την φαλτσέτα
(τσαγκάρης σαν τον παππού κι αυτός),
για να τον δούν και να επιταχύνουν το βήμα τους.
Οι Κοκκινιώτισες ήταν ωραίες κοπέλες ....από Μικρασιάτισες μανάδες είχαν πάρει
από αυτές και ήταν κοκέτες. 
Ήξεραν να ντύνονται ...να περιποιούνται τον εαυτό τους....να συμπεριφέρονται.
Είχαν συνηθίσει να ακούνε τα διάφορα που έλεγαν γι αυτές ότι ήταν
εξ όλης και προόλης λόγω καταγωγής.
Περάσανε χρόνια για να αποδεχτούν οι ντόπιοι τους πρόσφυγες
αλλά και να πάρουν πολλά από αυτούς.

Πίσω στα παλιά

2 σχόλια:

  1. Επειδη ξαφνικα [και ολως τυχαιως] κυκλοφορησαν ξαφνικα στο διαδικτυο πολλες ιστοριες για την Μικρασιατικη Καταστροφη, τους προσφυγες που ηρθαν απο εκει και πως 'ενοχληθηκαν' οι κατοικοι της κυριως Ελλαδας να ξανατονισουμε [ξανα και ξανα] οτι ηταν ολοι Ελληνες που ηρθαν στην υπολοιπη πατριδα τους μετα απο ενα χαμενο πολεμο. Καμμια σχεση και καμμια συγκριση με 20χρονους μαχαιροβγαλτες βιαστες απο το Μαγκρεμπ, νομαδες Κινεζο-Ιουγουρους [μισθοφορους της Τουρκιας] απο Μεση και Κεντρικη Ασια και λοιπα νομαδικα και εποικιστικα [κουβαλανε και τις οικογενειες τους αρχαιοθεν] Αφρικανικα και Ασιατικα φυλα, που μυρισαν Ευρωπαικη χλιδα, επιδοματα και ευκολες γυναικες. Να'στε καλα και ωραιο παντα το ιστολογιο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και φυσικά αναφερόμαστε σε Έλληνες της Μικράς Ασίας ....Έλληνες από τις χαμένες πατρίδες !

    ΑπάντησηΔιαγραφή